Algemene absintdiscussie

Hulp gezocht

Punkske (09/26/06 om 11:19:27):

Ik dacht dat ik toch wat kennis had van Absintgebruik...
Tot we erover dachten er zélf te verkopen in ons etablissement. Nee dus. Sedert we ons beginnen informeren weten we blijkbaar steeds minder. Maar gezien we de het wél willen serveren wilde ik via dit forum graag enkele vragen stellen.
We wilden beginnen met een drietal merken.
Momenteel heb ik (voor eigen gebruik) Tabu, Absente 55 en Absinthe Elie-Arnaud Denoix 69°. De laatste zou ik houden. Dat betekent dat ik nog twee andere merken zou moeten vinden , een goedkoop "instapmerk" om o.a. Absintcocktails mee te maken, en een duurdere fles voor de kenners. Ons probleem is dat we zeker moeten zijn dat we ze kunnen blijven kopen. We willen nl. niet over moeten schakelen op het minder 'bocht' omdat de bevoorrading stokt.
Wie geeft me de gouden raad? ???

 

sixela (09/26/06 om 14:34:24):

Punkske schreef:

Wie geeft me de gouden raad? ???


Duplais Verte (via Markus Lion of elke Nederlandse importeur) en Kübler 53 (om toch maar een Zwitserse La Bleue te hebben die je aan elke straathoek kunt vinden). Ik zou die EAD69 maar laten vallen, trouwens.


Als je iets goedkopers wilt om cocktails mee te maken, Spaanse Deva, Lasala of NS70.

Eventueel Serpis 65 voor de wat aparte rode kleur?

Of binnenkort de Marilyn Manson absint (nee, geen grapje!) van Markus?

 

Punkske (09/26/06 om 14:40:03):

Toch niet denderend? Die EAD69?

 

sixela (09/26/06 om 15:38:51):

Beter dan jouw twee andere merken, maar niet denderend als je het vergelijkt met betere producten. Duplais Verte kost minder en steekt er kop en schouders boven uit.

Over de twee andere zal ik kort zijn: van de producent van Absente kan je beter pastis Bardouin kopen. Als je per se (echte) Duitse absint wilt kan je beter Eichelberger kopen.

 

Punkske (09/26/06 om 18:15:14):

Nee hoor, zal je raad opvolgen en de twee proberen die je aanraadde. Maar vroeg me af hoe 't gesteld was met die fles EAD. Kwestie van te weten hoe 't echte spul hoor te smaken. In elk geval bedankt voor de respons.
En als je in de Ardennen zou zijn, drop by. 'k Wil geen misbruik maken van 't forum om publiciteit te maken, maar als je  me een mailtje stuurt zeg ik je waar je terecht kunt.  ;)

 

Nurgle (09/26/06 om 20:06:21):

Qua smaken spreek ik niet uit ervaring, maar het beste voor cocktails lijken me de kleurrijke Spaanse & co het meest geschikt (zoals o.a. de Serpis, of de Le Diable Vert bijvoorbeeld). Of als je dan toch bezig bent: de Absinthe Gothica. Zwarte fles, 80%, zwarte/appelblauw zeegroene kleur,... vrij afstootwekkend als je het mij vraagt, maar het kan verkopen aan overjaarse pubers en would-be gothics die even 'cool' willen doen.

 

Nurgle (09/26/06 om 20:08:56):

Bij de weg: MM absint ??? Ik luister o.a. ook naar gothic (niet dat MM gothic is, verre van), maar toch... bahbahbahbahbah :P

 

anrepta (09/26/06 om 20:50:49):

Punkske schreef:

Nee hoor, zal je raad opvolgen en de twee proberen die je aanraadde. Maar vroeg me af hoe 't gesteld was met die fles EAD.
Kwestie van te weten hoe 't echte spul hoor te smaken. In elk geval bedankt voor de respons.

Die EAD was mijn eerste absintervaring. Sindsdien is het er gelukkig enkel op vooruitgegaan. Maar naar het schijnt bestaat er nog slechter...
Punkske schreef:
En als je in de Ardennen zou zijn, drop by. 'k Wil geen misbruik maken van 't forum om publiciteit te maken, maar als je  me een mailtje stuurt zeg ik je waar je terecht kunt.  ;)

Waarom al die moeite? Met 1 muisklik kom je direct op uw site :) Ik ben zelfs al eens in uw zaak geweest.
Dat moet ondertussen al een jaar of 4 geleden zijn, toen we eens onbezonnen gingen kamperen in februari ;)

 

Helfrich (09/26/06 om 23:31:28):

sixela schreef:

van de producent van Absente kan je beter pastis Bardouin kopen.


Ik vind dat toch heel opmerkelijk. Pastis HB is een vreemd drankje, maar ik vind het oprecht smakelijk en verfrissend, en het ademt de garrigue... Ik koop er vrij regelmatig een fles van (bij Delhaize). Absente is niet alleen vlak en mierzoet, maar er zit ook een ranzig smaakje aan. Dat moet toch anders kunnen, zou je denken, zelfs al zal het nooit een topproduct worden.


 

Helfrich (09/26/06 om 23:34:02):

Punkske schreef:


En als je in de Ardennen zou zijn, drop by. 'k Wil geen misbruik maken van 't forum om publiciteit te maken,

Als je goede absint wilt schenken lijkt me dat niet zo'n probleem. De meeste mensen hier zijn daar wel in geďnteresseerd.

 

Helfrich (09/26/06 om 23:35:45):

anrepta schreef:


Die EAD was mijn eerste absintervaring. Sindsdien is het er gelukkig enkel op vooruitgegaan. Maar naar het schijnt bestaat er nog slechter...

Oneindig veel slechter. Geloof me.

 

sixela (09/27/06 om 10:45:41):

Punkske schreef:


En als je in de Ardennen zou zijn, drop by.


*Ik* kan natuurlijk ook eens langskomen met flessen - dan kun je zelf eens ervaren wat je goed vindt.

 

F@TM@N (09/27/06 om 17:29:08):

*Ik* kan natuurlijk ook eens langskomen met flessen


Your Welcome.....


schikt vanavond...? ? ?

 

sixela (09/27/06 om 21:22:24):

Neen, *jullie* kunnen nog eens bij mij langskomen. 't Is er nog niet van gekomen, maar allez...

 

Algemene absintdiscussie